Πλατφόρμα υπεύθυνης εμπορικής επικοινωνίας με τους πολίτες, στο πλαίσιο της κοινωνικής τους ευθύνης, υιοθετούν με εντυπωσιακά αποτελέσματα διεθνώς -μεταξύ άλλων και στην Ελλάδα- διαφημιστές και διαφημιζόμενοι του χώρου των τροφίμων.
Πρόκειται για μια προσπάθεια, η οποία δείχνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις εξαιρετικές δυνατότητες και την αποτελεσματικότητα που έχουν τα μέτρα αυτορρύθμισης γενικότερα στο διαφημιστικό χώρο.
Την ίδια ώρα και σε μια στιγμή που η διαφήμιση στη χώρα μας δέχεται σημαντικές πιέσεις λόγω των εξελίξεων στο οικονομικό πεδίο, παραδόξως έρχονται στο προσκήνιο σκέψεις για απαγορεύσεις, οι οποίες τελικά δημιουργούν περισσότερα προβλήματα απ' αυτά που θεωρητικά επιχειρούν να λύσουν, όχι μόνο στο χώρο της βιομηχανίας τροφίμων, αλλά ευρύτερα.
Η ευρωπαϊκή αγορά και οι μεγάλες διαφημιζόμενες εταιρείες τροφίμων σε 27 χώρες εθελοντικά λαμβάνουν μέτρα αυτοδέσμευσης για τη διαφήμιση προς τα παιδιά και δίνουν το παράδειγμα και σε άλλες επιχειρήσεις.
Ηδη 11 ηγέτιδες εταιρείες του χώρου των τροφίμων (Burger King, Coca Cola, Danone Ferrero, General Mills, Kellogg Kraft Foods Mars, Nestle PepsiCo Unilever έχουν δεσμευθεί σε μια εθελούσια πρωτοβουλία σε 27 χώρες, με σκοπό να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν επικοινωνιακά τα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών. Το σύστημα EU Pledge είναι ανοικτό σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και είναι πρόθυμες να υπογράψουν τις δεσμεύσεις του.
Οπως επεσήμανε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος του ΣΔΕ στη «Ν», η ελληνική αγορά και τα μέλη του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος συμμερίζονται και στηρίζουν την προσπάθεια εθελοντικής αυτοδέσμευσης «EU Pledge».
«Οι επιχειρήσεις κινούνται καθημερινά σε ηθικές κοινωνικές πρακτικές και, όπως αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, με την αυτοδέσμευση επέρχονται θετικά αποτελέσματα σε μικρότερο χρόνο απ' ό,τι συνήθως συμβαίνει με τις νομοθετικές δράσεις των κυβερνήσεων. Εμείς όχι μόνο στηρίζουμε την πρωτοβουλία "EU Pledge", αλλά παροτρύνουμε τα μέλη μας να χαράξουν καινούργιες, παρόμοιες πρωτοβουλίες και σε άλλους χώρους όπου απαιτηθεί. Οταν η αγορά αυτοδεσμεύεται, τα αποτελέσματα είναι πραγματικά θεαματικά και αποβαίνουν πρώτα απ' όλα προς το συμφέρον της κοινωνίας και των πολιτών».
Τα μέλη έχουν συμφωνήσει να υπάρχει ένας διπλός ελεγκτικός μηχανισμός, που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των αξόνων της αυτοδέσμευσης και για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε πανευρωπαϊκή έρευνα που διεξήχθη από την Accenture Marketing Sciences & την Pricewaterhousecoopers στις χώρες Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ισπανία και Πολωνία.
Η έρευνα μετράει τις πρακτικές των εταιρειών που αυτοδεσμεύτηκαν στην πρωτοβουλία «EU Pledge» και τα στοιχεία της παρουσιάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς ενημέρωση των αρμόδιων οργάνων. Η έρευνα αποδεικνύει μετρήσιμα ότι οι βιομηχανίες περιόρισαν τη διαφήμιση στα παιδιά κάτω των 12 ετών και τα ευρήματα της ενσωματώθηκαν στο 1ο Report EU Pledge.
Παράλληλα, με το «EU Pledge» στη συνάντηση της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Διατροφής, Φυσικής Αγωγής και Υγείας της 11ης Σεπτεμβρίου η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA) παρουσίασε τα αποτελέσματα του προγράμματος ελέγχων του 2009 σε σχέση με τους Κώδικες Τροφίμων και Ποτών σε 8 χώρες: Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο. Βάσει του Πλαισίου για την υπεύθυνη επικοινωνία προϊόντων Τροφίμων & Ποτών του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ICC τα επίπεδα συμμόρφωσης έφθασαν το 98%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου