Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: Μειωμένη προσβασιμότητα αποκαλύπτει έρευνα

Μειωμένη προσβασιμότητα των αστικών χώρων σε περιοχές περιφερειακά του κέντρου της Θεσσαλονίκης σε σχέση με το κέντρο αποκαλύπτει σχετική έρευνα.


Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2013 από τις οργανώσεις “Ένωση για τα δικαιώματα των Πεζών”, “Αναπηρία Σήμερα”, “Άρσις” και από ομάδα 12 ατόμων πεντάμηνης απασχόλησης για κοινωφελή εργασία, υπό την επιμέλεια του συντονιστή της Θεματικής Ομάδας ΑμεΑ των Οικολόγων Πρασίνων, Φώτη Μπίμπαση.

Συγκεκριμένα σε δείγμα 1500 ατόμων με τη μέθοδο των συνεντεύξεων και σε συνδυασμό με την χαρτογράφηση των σημαντικότερων εμποδίων της κίνησης πεζών στους δημόσιους χώρους και τα πεζοδρόμια του Δήμου Θεσσαλονίκης, προκύπτει ότι η περιοχή του κέντρου είναι αρκετά ευνοημένη, καθώς διαθέτει αρκετά στοιχεία που βοηθούν στην μετακίνηση των ΑΜΕΑ και των πεζών γενικότερα. Σε αυτά συγκαταλέγονται οι ράμπες αναπήρων, οι διαβάσεις τυφλών, οι πεζόδρομοι, οι πιάτσες ταξί και οι ποδηλατοδρόμοι. Από την άλλη πλευρά η περιφέρεια είναι περισσότερο παραμελημένη, αφού διαθέτει τα παραπάνω στοιχεία σε μικρότερο βαθμό και επιπλέον μαστίζεται από σημαντικά προβλήματα, όπως είναι η κατάληψη του πεζοδρομίου από κάθε είδους εμπόδια, δηλαδή οχήματα, κολώνες της Δ.Ε.Η., σήματα της τροχαίας και άλλα σταθερά εμπόδια, τα εικονικά πεζοδρόμια, η έλλειψη διαμορφωμένων πεζοδρομίων, πολλά επικίνδυνα σημεία λόγω κακής κατασκευής τους και οι παραβάσεις που γίνονται σε βάρος των ΑΜΕΑ.

Εξάλλου, η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων είναι απογοητευμένη από την κατάσταση των πεζοδρομίων και τους δημόσιους χώρους γενικά και ταυτόχρονα αισθάνεται ανασφάλεια κατά τη μετακίνηση σε αυτούς. Συγκεκριμένα οι πεζοί ζητούν την απομάκρυνση των οχημάτων από τα πεζοδρόμια με κάθε κόστος και δηλώνουν ενοχλημένοι από τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια και την κακή κατασκευή τους.

Σε επίπεδο προτάσεων αναδεικνύεται από την έρευνα η ανάγκη να δοθεί περισσότερη μέριμνα στη διαμόρφωση νέων χώρων στάθμευσης και την καλύτερη και επαρκή συντήρηση των πεζοδρομίων, ώστε να διορθωθούν οι κακοτεχνίες, οι καταστροφές σε πλακάκια και οι ανισοσταθμίες.

Παράλληλα προσδιορίζονται ανά δημοτικό διαμέρισμα οι οδοί εκείνες στις οποίες η ένταση του προβλήματος κορυφώνεται. Αυτές είναι:

-στο Α’ Δημοτικό Διαμέρισμα οι οδοί: Σελευκιδών, Βερναρδάκη, Καβάφη, Βύζαντος και Βιζύης, Μάτση, Φωτάκου, Αποστόλου Παύλου, Αυξεντίου, Καρατάσου και Παλαμά,
-στο Β’ Δημοτικό Διαμέρισμα οι οδοί: Μπαλόγλου, Δασκάλας Παπαθανασίου, Παλειάδου, Σύλλης, Απολλωνιάδος, Ζαλόγγου, Πιστών, Μητροπολίτη Τυρολόης, Μπορού και Μακεδονομάχων,
-στο Γ' Δημοτικό Διαμέρισμα οι οδοί: Κίρκης, Μουσούρη, Αλκινόης, Ηροδότου, Αριστομένους, Αργυροπούλου και Ίδης,
-στο Δ' Δημοτικό Διαμέρισμα οι οδοί Πολυκλείτου, Καλαβρύτων, Υπατίας, Πρωτογένους, Πραξιγόρα, Εφέσου, Πόντου, Μήδειας, Νεαπόλεως και Τσέλιου Δήμου και στο
-Ε’ Δημοτικό Διαμέρισμα οι οδοί Καπετάν Βαγγέλη, Μιχαηλίδη, Ρέγκου, Σπάρτης, Λυσιμάχου, Ζαΐμη, Κοσμοπούλου, Αιγίου, Άννινου, Κίμωνος Βόγα, Μαυροκορδάτου, Κορίνθου, Επιθεωρητή Μυσιρλή, Γυμνασιάρχη Στεφάνου, Ετεοκλέους και Τύφωνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...